Invigning av Soltorgets nya mötesplats
Tid: Tisdag den 23 juni 2026 kl. 13.00
Kom och fira att Soltorget får en ny mötesplats med grill!
Vi klipper band och bjuder vi på tårta, korv med bröd, kaffe och festis. Korven får du grilla över öppen eld i en av våra grillar.
Det kommer finnas kubb, krocket och frisbeegolf. olika spel och mingelbingo och priser kommer att lottas ut.
Mötesplatsen är en del av det Formas-finansierade projektet Attraktiv Arktisk Placemaking. Sittplatserna är utformade av studenter på LTU och inspirerade av norrsken. Grillen som också inspirerats av norrsken är utformad, tillverkad och skänkt av Pajala Welders.