Information om Corona/Covid 19, läs mer här.

Medborgarservice

Medborgarservice är samlingsordet för den övergripande kommunala servicen, stödfunktionen och administrationen. Vi på Pajala kommun finns till för våra medborgare och är du osäker på vem du ska vända dig till kommer vi göra vårt bästa att vägleda dig rätt. Pajala är förvaltningskommun för meänkieli och finska som är två av Sveriges totalt fem nationella minoritetsspråk. Det betyder att du kan få service på svenska, meänkieli, finska och engelska.

Du kan kontakta oss via,

- E-post, kommun@pajala.se
- Växeltelefon, 0978 - 120 00.

Medborgarservice handlar främst om service till kommuninvånare och andra som har ärenden och frågor till Pajala kommun.

Vanliga frågor

Öppettider, telefontider och besök

Kommunhusets öppethållande

Kommunhuset är öppet från kl.07.30 till kl.16.20 vardagar förutom fredag då kommunhuset stänger kl.15.50.

Öppettider i växel och reception

Växeltelefonen och receptionen är öppen och bemannad måndag till fredag kl.09.00-15.00 med lunchstängt kl.11.30-12.30. Dag före röd dag gäller öppettid kl.09.00-11.30 och klämdag kl. 09.00-11.00. Röda dagar är växel och reception stängd. 

Du kan få hjälp av den automatiska telefonsvararen mellan kl.07.30-09.00 samt kl.15.00-16.20.

Besöks- och telefontider

För de olika sektorerna, avdelningarna och enheterna kan enskilda besöks- och telefontider gälla.

Kontakta alltid den person du ska möta för att boka in ditt besök.

Hur gör jag för att ta del av en allmän handling?

Du kan mejla till kommunkansliet på kommun@pajala.se eller ringa kommunens växeltelefon på telefonnummer 0978-120 00 för att få din begäran om allmän handling handlagd.

Jag hittar inte den information jag söker på hemsidan, vad gör jag?

Du kan mejla in din fråga till kommun@pajala.se eller så kan du ringa till kommunens växeltelefon på telefonnummer 0978-120 00.

Kontakt

Kanslichef

Linnea Huhta

E-post:

Kommunlådan

E-post

Växeltelefon

Registrator

E-post