- Hem
- Förskola & skola
- Elevhälsa
- Att lämna klagomål
Att lämna klagomål
Publicerad 16 jun 2020 12:54
Senast uppdaterad 16 jun 2020 13:08
Senast uppdaterad 16 jun 2020 13:08
Är du missnöjd med Elevhälsans insatser?
Om du som elev eller vårdnadshavare är missnöjd med vård eller behandling av elevhälsans medicinska insats, ska du i första hand vända dig till berörd skolsköterska eller skolläkare. Är du inte nöjd med förklaringen kan du kontakta verksamhetschefen.
Verksamhetschefen ska skyndsamt utreda klagomålet och återkoppla till anmälaren. Om synpunkterna lämnas anonymt kan ingen återkoppling ske.
Vid allvarliga händelser som har medfört eller hade kunnat medföra en allvarlig vårdskada ska vårdgivaren utreda och anmäla händelsen till Inspektionen för vård och omsorg (IVO).
Kontakt
Chef Centrala Elevhälsan
Solveig Nygård
E-post:
solveig [dot] nygard [at] edu [dot] pajala [dot] se
Tel:
0978-128 27
MLA-skolsköterska
Maria Johansson
E-post:
maria [dot] johansson [at] edu [dot] pajala [dot] se
Tel:
0978-121 60