Information om Corona/Covid 19, läs mer här.

SMS Direkt

Sms använder vi för att meddela en driftstörning, till exempel en akut vattenavstängning eller om det skulle uppstå en kvalitetsstörning på dricksvattnet.

Idén med SMS direkt är att på ett snabbt och enkelt sätt komma i kontakt med "alla" kunder i ett geografiskt område-med ett personligt meddelande via SMS, i händelse av nödsitiation eller andra fel/störningar m.m. 

Hur har vi fått ditt nummer?

Ditt mobilnummer hämtas från din teleoperatörs databas. Är du skriven på en adress och är vår kund samt har en mobiltelefon som är registrerad på samma adress kommer du automatiskt att få våra SMS-utskick.

SMS-utskicken kommer INTE att användas för någon form av försäljning eller marknadsföring.

Aviseringar till flera telefoner

Även du som har skyddat nummer, oregistrerat kontantkort eller som äger ett fritidshus i kommunen kan ta del av tjänsten. Detta gör du genom att anmäla dig i formuläret som du hittar under fliken "anmäla/avanmäla SMS-tjänst".

SMS-tjänsten är också bra för dig som äger flera fastigheter, eller som vill få information om driftstörningar hos tex. äldre anhöriga eller obemannade anläggningar.

Hur avanmäler jag mig?

Om du vill avanmäla en eller flera av dina eller famijens mobilabonneman från SMS-tjänsten så gör du det i samma modul som registrering.